10 nejlepších domácích cvičení


I době karantény je dobré se udržovat v kondici a hýbat se. Přinášíme vám 10 tipů na cvičení doma buď zcela bez vybavení nebo jen s levnými a jednoduchými prostředky.

1. Švihadlo

Švihadlo máme spojené s dětsvím a školním tělocvikem. Ale pokud si myslíte, že švihadlo je jen pro malé kluky a holky, nenechte se mýlit. Zkuste si jen pár minut skákat a nebude vám stačit dech. Nejčastěji je účinnost švihadla srovnávána s během. Za pár týdnů si vaše tělo na skákání zvykne a budete schopni skákat třeba celou hodinu, osvojíte si dvojšvih nebo “vajíčko”. Pokud nemáte po ruce švihadlo, pro začátek postačí silnější provaz. Pokud chcete dobré kardio cvičení, které vám  zabere jen několik minut, objevte kouzlo zapomenutého starého dobrého švihadla.

2. Stepping

Chůze do schodů je skvělé domácí cvičení, i když nemáte k dispozici schody. Najděte doma pár největších knih, položte je před televizi a během sledování své oblíbeného filmu stoupejte nahoru a dolů. Při stoupnutí na schod nebo stupínek z knih musíte mít na ploše celé chodidlo. Můžete střídat varianty stoupání zepředu, zezadu a z pravého a levého boku. Při cvičení byste se měli zadýchat, ale ne lapat po dechu. Pokud jste začátečník, nejdříve cvičte 3-4 minuty a postupně dobu zvyšujte.

3. Kliky

Kliky jsou jednoduché a účinné domácí cvičení pro komplexní posílení těla. Jednoduché kliky nevyžadují žádné vybavení a můžete je dělat na jakémkoli rovném povrchu. Vyberte si typ kliků, který vám bude nejvíce vyhovovat. Existují tři základní typy kliků, kterými procvičíte různé svaly. Rozdíl je jen v tom, jak umístíte ruce. Čím blíž u sebe budete ruce mít, tím náročnější budou cviky na tricepsy. Čím více od sebe budete ruce mít, tím náročnější budou cviky na hrudník. Variantou pro dámy jsou kliky na kolenou.

4. Výpady a dřepy

Kliky jsou zaměřené spíše na procvičení horní poloviny těla. Pro doplnění je dobré dělat něco mi pro nohy. Základem každého poctivého tréninku spodní části těla by měly být určitě dobře provedené dřepy a výpady. Právě tyto dva základní cviky si dokázaly získat v oblasti fitness a kulturistiky velmi rychlý, ale o to více zasloužený respekt. Vyzkoušejte je kdykoli jdete chodbou nebo z místnosti do místnosti. Pokud to pro vás bude příliš snadné, držte v ruce závaží, aby byly cviky náročnější.

5. Tanec

Tanec je skvělý způsob, jak spalovat kalorie a jak zvýšit  vaši tepovou frekvenci. Pokud jste v soukromí svého domova, nemusíte vypadat jako profík dělat na někoho dojem. Vyberte si hudbu, která vás dokáže rozhýbat a tancuje.

6. Uklízení

Uklízení může být velmi fyzicky náročné, zejména vysávání a vytírání. Pokud nemůžete vyjet na kole nebo se jít proběhnout, vytvořte si plán úklidu domácnosti. Zabijete tím dvě mouchy jednou ranou!

7. Cvičení s PET lahvemi s vodou

Pokud hledáte nějaký silový trénink pro posilování síly paží, ramen a zad a nemáte doma činky, můžete si vytvořit vlastní závaží naplněním PET lahví s vodou. Cvičení můžete přizpůsobit své úrovni naplněním lahví na přesnou váhu, kterou potřebujete. Pro větší výzvu zvyšte množství vody jen trochu pokaždé, když trénujete.

8. Běh na místě

Co kdyby vám někdo řekl, že lze váš běh vylepšit díky pouhým několika minutám pochodování na místě? V první fázi je potřeba stát nohama od sebe na vzdálenost něco málo přes dvacet centimetrů. Ruce by měly spočívat v přirozené běžecké poloze. Koleno pravé nohy pak zvedněte do výšky, zhruba do úrovně pasu. Pak jej vraťte do původní pozice a stejný postup opakujte s levou nohou. Cvik následně opakujte celkem stokrát. Druhá fáze představuje opakování stejného cviku, ale ve vyšších rychlostech. Stačí zvedat kolena k úrovni pasu a cvik mnohokrát opakovat, nohy vždy střídat. Tím je dokonale simulován běh.

9. Jumping Jacks

Nevíte o co jde? Podívejte se sem a pochopíte.Toto je další návrat do základní školy a nabízí skvělé kardio cvičení. Pokud sledujete televizní pořad, vstaňte během reklam a udělejte si jednu sérii Jumping Jacks.  Díky jednoduchosti zvládne tzv. skákací panáky i začátečník. Navíc je můžete cvičit doma bez jakýchkoliv pomůcek.

10. Cvičení na YouTube

Na YouTube je spousta cvičení. Můžete si vybrat ze spousty videí, když zadáte „cvičení“ do vyhledávání nebo můžete vyhledávat podle konkrétního typu cvičení. YouTube je také skvělý, pokud chcete dělat tradiční cvičení, jako kliky, dřepy, ale nejste si jisti, jak správně tyto typy cvičení provádět.