73letá babička změnila svůj jídelníček a zhubla 25 kilo


Joan MacDonaldová z Ontaria v Kanadě byla už unavená životem s váhou 90 kilo. Celý svůj život byla poměrně aktivní, ale její váha dosáhla svého vrcholu, když se uchýlila k jídlu jako k útěše před svými manželskými problémy. Trpěla progresivní artritidou a chystala se na operaci kolene. Rostoucí váha a nemocné koleno jí ztěžovaly nejen chůzi po schodech ale i úplně běžný pohyb po domě.

Většina lidí by očekávala, že ve svém věku Joan rezignuje, sníží nároky na svou aktivitu a možná si na verandu pořídí pěkné houpací křeslo. Ona ale nic z toho neudělala a s pomocí své dcery a několika fitness aplikací pracovala tak tvrdě, že jí teď lidé téměř nepoznávají.

„Bojovala jsem se svou váhou po mnoho desetiletí,“ řekla v rozhovoru pro deník The Daily Mail. „Brala jsem léky na vysoký krevní tlak, vysoký cholesterol a reflux žaludku. Moje artritida byla zlá. Sotva jsem mohla sejít ze schodů a do tělocvičny jsem nemohla několik měsíců, protože koleno mě opravdu bolelo.“

Dcera Michelle (48) navrhla Joan, aby se připojila k „ročnímu transformačnímu programu“ a začala s hubnutím. Pro Joan to zpočátku nebylo snadné, protože byla na svůj dosavadní způsob života zvyklá. Chvíli jí také trvalo, než se naučila ovládat svůj mobilní telefon s aplikacemi, které jí s organizací cvičení měly pomoci.

Dříve se Joanin jídelníček skládal z toastu s džemem k snídani, sendviče a ovocného salátu k obědu, masa se zeleninou k večeři. To vše během dne doplňovala spousta sladkostí, čokolády a oříšků. Její nová strava nyní zahrnuje sýr, vaječné bílky a zeleninu s masem k snídani. K obědu si dává kokosové mléko a proteinový drink s ovocem, k večeři si pak připravuje jednoduchý zeleninový salát s masem. Úplně tak vynechává nezdravé jídlo a tento režim chce dodržovat i nadále.

Kromě stravy také razantně změnila způsob a intenzitu cvičení. Začala pravidelně cvičit čtyři až pět dní týdně. Radila se s trenérkou, která její cvičební plán každé čtyři dny obměňovala. Doma pak Joan samostastně cvičila kardio.

„Tato cesta bezpochyby zlepšila kvalitu mého života a myslím, že se dožiji i vyššího věku,“ řekla Joan MacDonaldová v rozhovoru. “Nyní se cítím mnohem lépe a komplimenty od mladších mužů a žen mi dělají mi dobře a zvyšují mi sebevědomí.“ Její fitness cesta nejenže přispěla k úbytku na váze, ale také jí pomohla k celkové pohodě. Joanino zdraví se za poslední dva roky zlepšilo natolik, že nyní již neužívá žádné léky.

Zde je její rada pro každého, kdo se zabývá svou nadváhou a není si jistý, jak s hubnutím začít:

„Pro ty, kteří jsou nespokojeni se svou váhou a kondicí, bych doporučila, ať každý týden odstraní ze svého jídelníčku jednu nezdravou věc a začnou s jedním domácím cvičením a každý týden přidají něco nového. Pořiďte si třeba nějaký vhodný fitness stroj domů. Neočekávejte zázraky hned, postupujte pomalu, ale vytrvale pokračujte. Pro ty, kteří upřednostňují výzvu, jděte do posilovny a pokud je to možné, získejte dobrého trenéra. Někoho, kdo vám pomůže s jídelníčkem a s tréninkovým programem a dosáhnete výsledků ještě rychleji.“